Hae apurahaa tapaturmavammojen ja ammattitautien hoidon ja kuntoutuksen vaikuttavuustutkimukseen

Finanssiala ry, Tapaturmavakuutuskeskus ja Liikennevakuutuskeskus rahoittavat Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan kautta tieteellistä terveystutkimusta, joka keskittyy tapaturmavammojen ja ammattitautien hoidon ja kuntoutuksen vaikuttavuustutkimukseen sekä näistä aiheutuvien työkykyyn vaikuttavien tekijöiden tutkimiseen.

Apurahaa voivat hakea tutkijat, tutkijayhteisöt tai tutkimusryhmät. Hakuaika on 4.12.2020–15.1.2021.

Apuraha perustuu lahjoitukseen, jonka Finanssiala ry, Tapaturmavakuutuskeskus ja Liikennevakuutuskeskus ovat tehneet Helsingin yliopiston lääketieteelliselle tiedekunnalle. Tiedekunta jakaa lahjoituksesta rahoitusta tutkimukseen. Tutkimuksen rahoituksesta päätettäessä otetaan huomioon sen hyödynnettävyys työtapaturmissa ja liikenteessä aiheutuneiden vammojen hoidossa ja kuntoutuksessa. Rahoitettavan tutkimuksen tulee olla käytännönläheistä ja pitkäjänteistä.

Hakemukset arvioi lääketieteellisen tiedekunnan kokoama asiantuntijoista koostuva työvaliokunta. Lääketieteellisen tiedekunnan dekaani tekee päätöksen apurahan saajista työvaliokunnan esityksestä maaliskuussa 2021.

Lue lisää hakuehdoista hakuilmoituksesta.

Lisätietoja hausta:

Alise Hyrskyluoto, Helsingin yliopiston tutkimuspalveluiden asiantuntija
Sähköposti: alise.hyrskyluoto@helsinki.fi

Lue myös uutinen vaikuttavuustutkimuksen rahoituksesta.