Pohjoismaisten kielten ja kirjallisuuksien maisteriohjelma

Ha­luat­ko Poh­jois­mai­den ja poh­jois­mai­sen kult­tuu­rin asian­tun­ti­jak­si?

Haluatko pohjoismaisten kielten ja pohjoismaisen kirjallisuuden huippuosaajaksi? Mietitkö miten kieli ja kulttuuri muovaa kokemuksia, tietoa ja ymmärrystä? Pohjoismaisten kielten ja kirjallisuuksien maisteriohjelmassa pääset syventämään tietojasi ja osaamistasi Pohjoismaista kulttuurisena ja kielellisenä yhteisönä. Samalla saavutat vahvan kieli- tai kirjallisuustieteellisen asiantuntijuuden. Saat laajan ymmärryksen ajankohtaisista tutkimusaiheista, menetelmistä ja analyysin työkaluista sekä käytännön harjoitusta uskottavassa argumentaatiossa. Koulutusohjelmamme on Suomen ainoa, jossa saat pohjoismaisten kielten ja kirjallisuuksien opetusta norjan-, tanskan- ja islanninkielisiltä natiivitutkijoilta, mikä tekee opiskeluympäristöstä aidosti pohjoismaisen. Maisteriohjelma sisältää kaksi opintosuuntaa: pohjoismaisten kielten opintosuunnan sekä pohjoismaisen kirjallisuuden opintosuunnan.

Perustiedot
Opintojen laajuus ja kesto 120 opintopistettä, 2 vuotta
Tutkintotaso Maisteri
Kieli Suomi, Ruotsi
Hakuaika Alkaa: 11.03.2025 08.00 Loppuu: 25.03.2025 15.00
Hae opiskelijaksi

Varsinainen haku tapahtuu Opintopolku.fi -palvelussa. Opintopolun hakulomake on auki vain hakuaikana.