Tervetuloa AGORA Kasvatuksen ja koulutuksen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon tutkimuskeskuksen uusille sivuille

Vuonna 2014 perustettu ja Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa toimiva AGORA Kasvatuksen ja koulutuksen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon tutkimuskeskus on läpikäynyt virtuaalisen muodonmuutoksen.

AGORA on inklusiivinen ja kasvava poikkitieteellinen tutkimusyhteisö, jota yhdistää kiinnostus sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon kysymyksiin kasvatuksessa ja koulutuksessa sekä kasvatuksen ja koulutuksen tarkastelu kriittisten teorioiden ja metodologioiden kautta.

AGORAssa työskentelee tutkimusryhmiä ja yksittäisiä tutkijoita, ja se toimii yhteistyössä eri yliopistojen, koulutusorganisaatioiden, järjestöjen ja poliittisten päättäjien kanssa järjestäen lukuisia tapahtumia ja seminaareja ympäri akateemisen vuoden. AGORAn tilaisuudet ovat pääsääntöisesti ilmaisia ja avoimia kaikille.

Verkkosivut toimivat tiedotuskanavana AGORAn toiminnasta ja tapahtumista, tutkijoista sekä yhteistyökumppaneistamme, ja sivustolta löytyy myös päivittyvä lista julkaisuistamme. Sivut ovat englanninkieliset.

Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää ja tulla mukaan AGORAn kasvavaan tutkijoiden yhteisöön itsenäisenä väitöskirjatekijänä, tutkijatohtorina, apulaisprofessorina tai professorina tai oman tutkimusryhmäsi kanssa

AGORA for the Study of Social Justice and Equality in Education

Lisätietoa AGORAn toiminnasta antavat Prof. Kristiina Brunila sekä tutkimuskoordinaattori Sanna Toiviainen

Seuraavien viikkojen aikana tulemme näillä sivuilla esittelemään tutkimustamme ja tutkijoitamme. Seuraa siis uutisiamme, ja voit seurata meitä myös Twitterissä ja Facebookissa!