Miten suomalaiset rehtorit voivat? Suomen ensimmäisen rehtoribarometrin julkistustilaisuus 14.1.2020

Miten suomalaiset rehtorit voivat? Tule kuuntelemaan tuoreen terveys- ja hyvinvointitutkimuksen tuloksia tiistaina 14.1. klo 8.00–9.00 Helsingin yliopiston Tiedekulmaan (Fönster, Yliopistonkatu 4). Tilaisuudessa on aamukahvitarjoilu.

Rehtoreiden hyvinvoinnista ja terveydestä on tehty ensimmäistä kertaa Suomessa tutkimus. Suomen Rehtorit Ry:n käynnistämän rehtoribarometri-tutkimuksen ovat toteuttaneet aivotutkija, professori Minna Huotilainen ja kasvatustieteen professori Katariina Salmela-Aro Helsingin yliopistosta sekä australialainen professori Philip Riley. Tutkimus on osa kansainvälistä Principal Health -hanketta, ja sitä on tukenut australialainen koulutusalan instituutti Nesli (The National Excellence in School Leadership Initiative). Cicero Learning on mukana järjestämässä julkistustilaisuutta.

Klo 8.00  Tilaisuuden avaus: Antti Ikonen, puheenjohtaja, Suomen Rehtorit Ry
Klo 8.15  Rehtoribarometri-tutkimus & tulokset: professorit Minna Huotilainen ja Katariina Salmela-Aro, Helsingin yliopisto
Klo 8.30  Paneelikeskustelu: Mistä rehtoribarometrin tulokset kertovat ja miten tästä eteenpäin?
Keskustelijat:

• puheenjohtaja Antti Ikonen (Suomen Rehtorit)
  • professori Katariina Salmela-Aro (HY)
  • professori Minna Huotilainen (HY)
  • pääjohtaja Olli-Pekka Heinonen (Opetushallitus)
  • puheenjohtaja Olli Luukkainen (OAJ)

Klo 9.00 Tilaisuus päättyy

Lämpimästi tervetuloa! Tilaisuutta voi seurata myös striimattuna Rehtorit Ry:n Facebook-sivuilta.