Z. Topeliuksen satunäytelmä Hyrrä

Viikin normaalikoulun perinteinen kahdeksasluokkalaisten esittämä joulunäytelmä on tänä vuonna Z. Topeliuksen satuun perustuva Hyrrä. Näytelmän yleisöesitys on koulumme auditoriossa torstaina 19.12.2019 klo 18.00. Lippuja esitykseen saa ovelta.

Viikin normaalikoulun kahdeksasluokkalaiset esittävät joulukuussa perinteisen Topelius-näytelmän. Satunäytelmä Hyrrä kertoo puheliaasta prinsessasta, sepän kolmesta pojasta ja yhdestä tyttärestä sekä kilpailusta, jossa prinsessa yritetään vaientaa. Miten käy, kun joukkoon liittyvät vielä rumia sanoja keräilevä noita, kaksi haltijatarta ja innokkaasti rangaistuksia jakeleva hoviväki - ja kuka lopulta onkaan oikea prinsessa?

Hyrrä esitetään Viikin normaalikoulun auditoriossa (Kevätkatu 2) torstaina 19.12. klo 18. Liput 10€ (alle 13v 5€) ovelta ja etukäteen kahdeksasluokkalaisilta.  Näytelmää suositellaan yli 5-vuotiaille.

Samana iltana koululla on myös vanhempainyhdistyksen joulumyyjäiset. Joulumyyjäiset alkavat klo 17 ja jatkuvat klo 20 asti eli tuotteita voi ostaa ennen näytelmää, sen väliajalla tai esityksen päätyttyä. Myyjäiset ovat avoinna myös niille, jotka eivät tule katsomaan näytelmää vaan haluavat vain piipahtaa ostoksilla.