Viikin normaalikoulun 100 laulua Suomesta -konsertti

Perjantaina 27.10 Viikin normaalikoulun eri musiikkikerhot esiintyivät 100 laulua Suomesta konsertissa.

Perjantaina 27.10. koulun eri musiikkikerhot: Norssikuoro, Lukion lauluyhtye, Tyttönorssin Mieslaulajat (TyMi) sekä Viikin Kamariorkesteri (ViKo) pitivät konsertin satavuotiaan Suomen kunniaksi. Musiikkikerhojen lisäksi lavalle nousivat myös lukion 1.kurssin musiikkiryhmä sekä opettajien bändi. Myös yleisö pääsi osallistumaan muutaman yhteislaulun myötä. Konsertin ohjelmisto pohjautui syksyllä julkaistuun kirjaan "100 laulua Suomesta". Kokoelman on yhdessä Konserttikeskuksen kanssa koonnut joukko musiikinopettajia.
Kirjassa olevat laulut kertovat Suomesta ja sen 100 itsenäisyyden vuodesta, mutta laulujen pääpaino on nykyhetkessä. Konsertin esiintyjät olivat valinneet kokelmasta esittämänsä kappaleet. Konsertissa kuultiin mm. laulut Täällä Pohjantähden alla, Ranskalaiset korot, Meksikon pikajuna ja Jäätelökesä.
Viko täydensi lauluja soittamalla Jean Sibeliuksen Valse Tristen sekä Lasse Mårtenssonin Myrskyluodon Maijan. Vikon kapellimestarina toimi Ruska Miettunen. Norssikuoroa ja lauluyhtyeitä johtivat musiikinopettajat Kaija Viitasalo ja Pekka Tulkki.
Kiitokset kaikille esiintyjille upeasta ja mieleenpainuvasta konsertista!
Juhlavuotta jatketaa syksyn eri tapahtumien ja juhlien myötä.