Suuresta avarasta maailmasta - Viikin normaalikoulun perinteinen Topelius-näytelmä nyt uudistuneessa muodossa

Syksyn ajan Viikin normaalikoulun kaikki 8.-luokkalaiset ovat työskennelleet perinteisen Topelius-näytelmäprojektin parissa. Jo 1870-luvulla alkanut perinne toteutuu tänä vuonna vähän uudella tavalla, kun osallisuuden teemavuoden kunniaksi oppilaat ovat saaneet itse ideoida ja käsikirjoittaa näytelmää. Innoituksensa näytelmä on saanut Sakari Topeliuksen vuonna 1855 kirjoittamasta Luonnonkirjasta, jonka tavoitteena oli herättää lasten tiedonjano luontoa kohtaan. Teoksessa käsitellään niin eläin- ja kasvikuntaa, fyysisiä ilmiöitä kuin maailmankaikkeuden rakennettakin.

Näitä teemoja ihmetellään myös 8.-luokkalaisten näytelmässä, jota oppilaat ovat työstäneet omissa työryhmissään - keskittyen joko käsikirjoittamiseen, näyttelemiseen, musiikkiin ja ääneen, tanssiin, puvustukseen, lavastukseen, valotekniikkaan, maskeeraukseen, graafiseen suunnitteluun tai tuottamiseen.

Näytelmän yleisöesitys on koulun auditoriossa tiistaina 19.12. klo 18. Lippuja esitykseen saa ovelta. Lippujen hinnat: lapset 3e, aikuiset 7e ja kannatuslippu 20e.

Kutsumme teidät kanssamme kutkuttavalle retkelle - suureen avaraan maailmaan!