Rehtori Reijo Honkasesta kouluneuvos

Tasavallan presidentti on 17.5.2019 Valtioneuvoston kanslian esityksestä myöntänyt Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulun lukion rehtori Reijo Honkaselle kouluneuvoksen arvonimen.

Reijo Honkasen pitkä ja ansiokas ura sai hienon huomion, kun tasavallan presidentti Sauli Niinistö myönsi hänelle 17.5.2019 kouluneuvoksen arvonimen. Kouluneuvoksen arvonimi on ollut käytössä vuodesta 1918 alkaen ja ensimmäisen kerran se myönnettiin 1924 Aapo Kohoselle. Vuoteen 2013 mennessä se oli myönnetty vasta 281 henkilölle.

Helsingin yliopiston Viikin normaalikoulu on maamme johtavia kouluja niin perus-, lukio-opetuksen kuin opetusharjoittelun järjestäjänä ja koulu ansaitseekin rehtorikseen kouluneuvoksen ja vastaavasti Reijo Honkanen, jos kuka, ansaitsee olla se kouluneuvos.