Lukion rehtori Reijo Honkanen hyvästeli Viikin norssin

Viikin normaalikoulussa on haikeutta ilmassa, kun koulun pitkäaikainen lukion rehtori kouluneuvos Reijo Honkanen siirtyi eläkkeelle.

Lukion rehtori, rakastettu rexi-Reijo Honkanen lakitti viimeisen kerran ylioppilaat Viikin norssin itsenäisyysjuhlassa 5.12.2019 ja siirtyi eläkkeelle. Edellisenä päivänä entiset ja nykyiset työtoverit, oppilaat, sidosryhmien edustajat ja ystävät muistivat häntä musiikki- ja puhetervehdyksin.

Reijo Honkanen toimi vuodesta 1981 ensin Haagan ja sitten Viikin norssissa fysiikan, matematiikan ja tietotekniikan opettajana ja vuodesta 1996 lukion rehtorina. Reijon rehtorinuralle kuuluivat muun muassa Haagan koulurakennuksen saneeraus, muutto ja uuden koulun rakentaminen Viikkiin sekä viimeisimpänä keväällä 2019 vietetty koulun 150-vuotisjuhla. Viime keväänä Reijo sai myös kouluneuvoksen arvonimen.

Eläkkeellä Reijo varmasti jatkaa oppilaita ja kollegoita ilahduttaneen ruisleivän leipomista, hiihtoa, retkeilyä ja kalastusta sekä viettää aikaansa perheen kanssa myös kakkoskodissa Mäntyharjulla.

Nykyisenä lukion rehtorina aloitti Marja Martikainen ja hänen tilalleen yläkoulun rehtoriksi saimme Ilkka Laasosen. Alakoulun rehtorina jatkaa Kimmo Koskinen.