It's Hairspray!

Viikin normaalikoulu järjestää jo perinteeksi muodostuneen kevätmusikaalin ja tällä kertaa vuorossa on Hairspray.

Viikin normaalikoulun kevään 2019 musikaali Hairspray vie katsojat 1960-luvun Yhdysvaltoihin Baltimoren kaupunkiin. Päähenkilö on iloisen pyöreä ja ennakkoluuloton 16-vuotias Tracy, joka haaveilee tanssijan urasta. Karismallaan hän pääseekin Corny Collins -tv-shown tanssijaksi ja valloittaa lopulta nuorisoidoli Linkin sydämen.

Musikaalin teemana on ihmisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on riippumatta kiloista tai ihonväristä. Elämästä on kaikkien lupa nauttia! Vaikka teema käsittelee vakavia aiheita, kuten rotujen välistä tasa-arvoa ja ulkonäköpaineita, musikaali on otteeltaan riemukas ja komediallinen. Tarina etenee vauhdikkaasti vetävän musiikin ja tanssien myötä.

Hairspray-musikaali perustuu John Watersin elokuvaan. Käsikirjoitus on Mark O’Donnelin ja Thomas Meehanin. Sävellykset ovat Marc Shaimanin ja sanoitukset Scott Whitmanin ja Marc Shaimanin. Suomentaja on Mikko Koivusalo.

Viikin normaalikoulun esityksessä on mukana yli 70 opiskelijaa, jotka toteuttavat yhdessä koko produktion vastaten myös musikaalin lavastuksesta sekä ääni- ja valotekniikasta.

Hairspray-musikaalin ohjaa Antti Laukkarinen. Koreografeina Anne Rönkkö ja Leo Ikhilor. Musiikin ohjaus ja johto Kaija Viitasalo ja Pekka Tulkki.

Esitykset Viikin normaalikoulun Auditorio  (Kevätkatu 2, 00790 Helsinki).

Esitysajat:

La  27.4. klo 18 (ensi-ilta)

Su  28.4. klo 15

Ma  29.4. klo 18