Timo Wahlroos Yliopistollisen eläinsairaalan uudeksi johtajaksi

ELL Timo Wahlroos aloittaa Eläinsairaalassa maanantaina 25. maaliskuuta.

Eläinlääketieteen lisensiaatti, MBA Timo Wahlroos (s. 1967) on valittu Yliopistollisen eläinsairaalan uudeksi johtajaksi. Hän on työskennellyt nimitykseensä asti porvoolaisen Eläinklinikka Avecin toimitusjohtajana. Wahlroosilla on monipuolista johtamiskokemusta, muun muassa Eläinklinikka Avecista, Pfizer Animal Healthista, Porvoon Lääkärikeskuksesta sekä useista IT-alan start up -yrityksistä. Timo Wahlroos on myös ollut aktiivinen Eläinlääkäriliitossa ja toiminut liiton varapuheenjohtajana sekä yrittäjävaliokunnan puheenjohtajana. MBA-tutkinnon hän suoritti Henley Business Schoolissa.

"Aloitan työni Yliopistollisessa eläinsairaalassa erittäin motivoituneena. Yliopistollinen eläinsairaala on suomalaisen eläinlääketieteen tärkeimpiä instituutioita, jonka merkitys eläinlääkäreiden ammattitaidon ja ammatti-identiteetin muodostumiselle on korvaamaton. Eläinsairaalassa työskentelevät alansa huiput ja kliinisen toimintansa lisäksi se on korkeatasoisen eläinlääketieteellisen tutkimuksen mahdollistaja. Olen ylpeä saadessani olla osa tätä perhettä", Wahlroos toteaa.

Lisätietoja:

Yliopistollisen eläinsairaalan johtaja Timo Wahlroos, timo.wahlroos@helsinki.fi puh. 02941 57380 / 050 574 3579

Eläinlääketieteellisen tiedekunnan dekaani Antti Sukura, antti.sukura@helsinki.fi, puh. 02941 57150