Palkintohumua eläinlääketieteellisessä

Paatsama-palkinto myönnettiin professori Outi Vapaavuorelle ja Eläinlääketieteen kandidaattiyhdistyksen 72. vuosijuhlissa palkittiin tiedekunnan ja yliopistopalveluiden henkilöitä.

Paatsama-palkinto

Pieneläinkirurgian professori, Dipl ECVS Outi Vapaavuori on saanut Suomen Eläinlääkäripraktikot (SEP) ry:ltä Paatsama-palkinnon ansioistaan pieneläinkirurgian opetuksen ja erikoistumiskoulutuksen kehittäjänä. Suomalaisen pieneläinkirurgian uranuurtajan Saki Paatsaman mukaan nimetty palkinto myönnettiin SEP:in vuosittaisilla koulutuspäivillä 17.3.2018.

EKY muisti hyviä opettajia

Eläinlääketieteen kandidaattiyhdistyksen 72. vuosijuhlissa 7.4.2018 palkittiin perinteiden mukaisesti eläinlääketieteellisen tiedekunnan ja yliopistopalveluiden henkilökuntaa.

Kannuspalkinto jaetaan inspiroivalle ja kannustavalle opetukseen osallistuvalle henkilölle. Tänä vuonna palkinnon saaja valittiin aiempaa laajemmin koko opiskelijakunnan kesken. Kannuspalkinto myönnettiin patologian oppiaineen yliopistonlehtori Heli Nordgrenille.

Valmistuvan, eli kuudennen vuosikurssin opiskelijat ovat perinteisesti palkinneet innostavan opettajan Vuoden pedagogi-palkinnolla. Palkinto myönnettiin sairaalaeläinlääkäri Pia Björkenheimille, joka tunnetaan kärsivällisenä, kannustavana ja positiivisena opettajana. Björkenheim työskentelee sairaalaeläinlääkärinä pieneläinkirurgian yksikössä

Vuoden 2017 yhdistyksen syyskokouksessa EKY nimesi ensimmäisen kunniajäsenensä. Ensimmäinelle kunniajäsenelle tahdottiin osoittaa vielä kunnianosoitus vuosijuhlilla. Tämä henkilö tekee paljon töitä opiskelijoiden hyvinvoinnin eteen ja on korvaamaton apu varsinkin opintojen klinikkavaiheessa. Eläinlääketieteen kandidaattiyhdistyksen ensimmäiseksi kunniajäseneksi nimettiin opintoneuvoja Eeva Koskela.