Eija Kaukonen on uusi siipikarjan terveydenhuollon ja elintarvikehygienian yliopistonlehtori

Eläinlääketieteen tohtori Eija Kaukonen aloittaa tehtävässään 1. maaliskuuta.

Eläinlääketieteen tohtori Eija Kaukonen on valittu eläinlääketieteellisen tiedekunnan siipikarjan terveydenhuollon ja elintarvikehygienian yliopistolehtorin tehtävään 1.3.2018 alkaen.

Eija Kaukonen on tuotantoeläinten terveyden- ja sairaanhoidon erikoiseläinlääkäri vuodesta 2004. Väitöskirjassaan hän tutki tilaolosuhteiden vaikutusta broilerin ja broileriemon jalkapohjaterveyteen ja broilerin jalkaterveyteen. Väitöskirja valmistui keväällä 2017.

Pitkä kokemus siipikarjan terveydenhuollosta on perehdyttänyt Eija Kaukosen siipikarjatuotantoon monipuolisesti koko laajalla rintamalla pellolta pöytään, aina eläinten pito-olosuhteista ja hyvinvoinnista lintujen terveyteen ja elintarviketurvallisuuteen.