Pyhältö, K. (2021). Mitä väliä tutkijayhteisöllä on? Kasvatus. 52, 5. (s. 469–470).
Pyhältö, K. (2019). Tiedeyhteisön merkitys tohtorikoulutettavalle. Tieteessä tapahtuu. 37, 6. (s. 62-64).
Toom, A. & Pyhältö, K. (2018). Nuoret tutkijat kasvatustieteen kentillä. Kasvatus. 49, 2. (s. 162-163).
Löfström, E. & Pyhältö, K. (2018). Tutkimusetiikkaa opitaan väitöskirjaohjauksessa. Vastuullinen tiede: Tutkimusetiikka ja tiedeviestintä Suomessa. Helsinki: Tutkimuseettinen neuvottelukunta ja Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta.
Kymäläinen, H-R., Katajavuori, N. & Pyhältö, K. M. (2014). Ohjausyhteistyö jatko-opiskelijoiden ohjaamisessa soveltavissa luonnontieteissä. Dosis 30(2), (Sivut 105-116).
Soini, T., & Pyhältö, K. (2012). Johdanto – Akateemisen ohjauksen kentillä. Teoksessa T. Soini, & K. Pyhältö (Toimittajat), Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. (s.11-22). Tampere: Tampere University Press.
Soini, T., & Pyhältö, K. (2012). Lopuksi – Ohjaus osana akateemista työtä. Teoksessa T. Soini, & K. Pyhältö (Toimittajat), Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. (s. 234-239). Tampere: Tampere University Press.
Pyhältö, K., & Keskinen, J. (2012). Mitä väliä jatko-opiskelijan osallisuudella on?. Teoksessa T. Soini, & K. Pyhältö (Toimittajat), Akateeminen ohjaus tohtorinkoulutuksessa. (s. 58-75). Tampere: Tampere University Press.
Löfström, E., & Pyhältö, K. (2012). Ohjaus eettisen ongelmanratkaisun kenttänä. Teoksessa T. Soini, & K. Pyhältö (Toimittajat), Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. (s. 97-113). Tampere: Tampere University Press.
Toom, A., & Pyhältö, K. (2012). Tuleeko minusta tohtori? Tohtoriksi opettajankoulutuksessa. Teoksessa T. Soini, & K. Pyhältö (Toimittajat), Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. (s. 41-57). Tampere: Tampere University Press.
Nummenmaa, A. R., & Pyhältö, K. (2012). Kun on myös tunteet. Teoksessa T. Soini, & K. Pyhältö (Toimittajat), Akateeminen ohjaus tohtorikoulutuksessa. (s. 76-93). Tampere: Tampere University Press.
Stubb, . J., Pyhältö, . K., Soini, . T., Nummenmaa, . A. R., & Lonka, . K. (2010). Osallisuus ja hyvinvointi tiedeyhteisössä – tohtoriopiskelijoiden kokemuksia. Aikuiskasvatus, 30 (2), (s.106-119)
Vehviläinen, S., Pyhältö, K., Lindblom-Ylänne, S., Löfström, E., Nevgi, A., & Kaartinen-Koutaniemi, M. (2009). Tieteellisten työprosessien ohjaus. Teoksessa S. Lindblom-Ylänne, & A. Nevgi (Toimittajat), Yliopisto-opettajan käsikirja. (s. 334-371). Helsinki: WSOYpro.
Nummenmaa, A-R., Soini, H., Soini, T., & Pyhältö, K. M. (2009). Veisataanko yliopistoissa ohjausvirttä? Yliopistopedagogiikka.