Publications

All our publications related to the Pedaknow research project are listed below.

Löfgren, S. (2023). Learning domain-general competencies in upper-secondary initial vocational education and training: student, employer and teacher perspectives. Doctoral Dissertation, University of Helsinki. Helsinki Studies in Education 171.

Löfgren, S. (2024). Learning domain-general competencies in upper-secondary initial vocational education and training: student, employer and teacher perspectives.
Lectio Praecursoria. Journal of Professional and Vocational Education, 26(1), 106–110.

Löfgren, S., Ilomäki, L., & Toom., A. (2020). Employer Views on Upper-Secondary Vocational Graduate Competences. Journal of Vocational Education and Training, 72(3), 435-460.

Löfgren, S., Ilomäki, L. ., & Toom, A. (2022). Teachers’ perceptions on relevant upper-secondary vocational graduate competencies and their developmentNordic Journal of Vocational Education and Training12(2), 98–125.

Löfgren, S., Ilomäki, L., & Toom, A. (2023). How does the learning environment support vocational student learning of domain-general competenciesVocations and Learning, 16, 343–369

Upola, S. (2019). Työelämäorientoitunut projektioppiminen ammatillisen koulutuksen kontekstissa. Doctoral Dissertation, University of Lapland. Rovaniemi: Acta Universitatis Lapponiensis 385.

Upola, S., Kangas, M. & Ruokamo, H. (2020). Kohti työelämätaitoja — Ammatillinen opiskelija oppijana työelämän projekteissa. Journal of Professional and Vocational Education, 22(3) 2020, 13–30. 

Upola, S., Kangas, M. & Ruokamo, H. (2022). Työelämän toimeksiantajan osallisuus ammatillisen koulutuksen projektioppimisen käytäntöyhteisöissä. Aikuiskasvatus, 42(4), 286–300.

Upola, S., Korte, S.-M., Väätäjä, J., Lakkala, S., Paksuniemi, M., & Keskitalo, P.  (2023). Opiskelijoiden aineelliset ja kokemukselliset etäopiskeluympäristöt Covid-19-pandemian aikana. Journal of Professional and Vocational Education 25(1), 10–27. 

Upola, S., Lang, T., & Alhonkoski, M. (2024). Asiantuntijoiden käsityksiä ammatillisen koulutuksen tutkimuksen nykytilasta Suomessa. Journal of Professional and Vocational Education, 26(3), 92–105.