Drug Research Day 2019

Forskarna vid Farmaceutiska fakulteten berättar om den senaste läkemedelsforskningen. Delta i diskussionen på Tankehörnan 9.12.2019 kl 9–11!

Evenemanget är gratis och öppet för alla.

Morgonkaffet serveras klockan 8.30 (för de registrerade). Om du inte hann registrera dig, kan du också köpa fika på kaféet i Tankehörnan.

PÅ STAGE, 9.00–11.00:

• Päivi Tammela, professor, avdelningen för farmaceutiska biovetenskaper: Uusia antibiootteja metsästämässä
  • Henri Xhaard, universitetsforskare, avdelningen för farmaceutisk kemi och teknologi: Developing small molecule inhibitors to target enzymes in protozoan parasites (malaria)
  • Tomi Rantamäki, biträdande professor, Neurotherapeutics laboratorium, avdelningen för farmakologi och farmakoterapi och SleepWell-forskningsprogram, medicinska fakulteten: Nopea hoitovaste masennukseen – unestako vastaus löytyy?
  • Heidi Kidron, universitetsforskare, avdelningen för farmaceutiska biovetenskaper: Hur påverkar individuell variation i transportproteiner läkemedelsresponsen?
  • Timo Laaksonen, professor, avdelningen för farmaceutiska biovetenskaper: Farmaseuttinen nanoteknologia
  • Anna-Riia Holmström, biträdande professor, HOH Helsinki One Health -forskningsnätet: Lääkehoidon riskit hallintaan!

Värd professorer Jari Yli-Kauhaluoma och Vincenzo Cerullo.

Evenemanget är en trespråkig (finska, svenska och engelska).

Streaming och video (videon är färdig några dagar efter evenemanget)

Event på Facebook

#ftdk #drugresearch #farmasia