ADELE-ekosysteemihanke käynnissä

Hanke esillä mediassa

Useat eri lehdet uutisoivat Helsingin ja Tampereen yliopistojen toteuttamasta ja Business Finlandin rahoittamasta ADELE-ekosysteemihankkeesta, jossa kehitetään ratkaisuja immuunivälitteisten sairauksien ehkäisyyn. Hanke tähtää siihen, että päivittäisen, puolustusjärjestelmän toimintaa säätelevän ja immuunivälitteisiltä taudeilta suojaavan luontoaltistuksen saa kuluttajatuotteista.

Aarre: Voiko metsästä hyötyä käymättä siellä? Jonain päivänä metsän mikrobeja voi olla kuluttajatuotteissa

Talouselämä: Voisiko allergiaa ehkäistä tuomalla metsän olosuhteet kotiin? – "Eräänlainen sisätiloihin tuotu metsäkylpy"

Tekniikka ja talous: Metsäkylpyjä suoraan purkista? Suomalaistutkimus selvittää, voiko allergiaa ehkäistä tuomalla metsän olosuhteet kotiin

Maaseudun Tulevaisuus: Metsäkylpy suojaisi allergioilta – tutkijat selvittävät, miten metsän hyvät ominaisuudet saataisiin sisätiloihin