Tilapioneerien opas vaikuttavan projektikurssin järjestämiseen

Tilapioneerit-kursseja on järjestetty kuuden vuoden ajan. Toiminta on saanut jatkuvasti hyvän vastaanoton median suunnalta ja kurssit ovat etenkin vaikuttamisesta kiinnostuneiden opiskelijoiden keskuudessa niittäneet mainetta kokonaisuutena johon on päästävä mukaan.

Tilapioneerit vie harjoitus- ja kurssityöt useampaa askelta pidemmälle ja mahdollistaa opiskelijoille poikkeuksellisen mahdollisuuden olla mukana luomassa käytännön toimintaa tyhjillään oleviin teollisuus-, liike- tai muihin kiinteistöihin. Toiminnan suunnittelun mittakaava on ollut sellainen, missä kaikki osa-alueet tulevat tutuksi suunnittelusta toteutukseen ja lupien hakemisesta tiedotustilaisuuksiin. Huomattava hyöty toiminnasta on ollut mukana olleiden alueiden asukkaille järjestetyn toiminnan muodossa. Nyt sinäkin voit järjestää tällaisen kurssin, näiden kurssien opit ja käytännöt on koottu yksiin kansiin opettajia ajatellen teokseksi Tilapioneerit: Opas vaikuttavan projektikurssin opettajalle. Tilapioneerien oppaan tiimi: Rami Ratvio, Anna Hakala, Olli Siitonen, Jaakko Lehtonen, Daniel Rieder, Riikka Oittinen, Aino Kuusimäki, Frida Wikblad ja Anni Kinnunen. Kuvitus ja taitto Eetu Haverinen.

Tilapioneerien toiminnasta tarkemmin.