Keltaiset esseet -kirjan julkaisutilaisuus 20. huhtikuuta

Tutkijat ovat saaneet luettavakseen Tammen Keltaisen kirjaston parhaita teoksia. Tarkan lukijan käsissä tutut ja tulevat klassikot taipuvat yllättäviin asentoihin.

Tervetuloa Heta Pyrhösen, Sanna Nyqvistin ja Päivi Koiviston toimittaman Keltaiset esseet: Keltainen kirjasto tutkijoiden silmin -teoksen julkaisutilaisuuteen 20. huhtikuuta.

Mitä yhteistä on Ridge Forresterilla ja italialaisella nykykirjallisuudella? Kumpi Alice Munron omaan elämään pohjautuvissa teoksissa on tärkeämpää: tosiasiat vai tunteiden totuus? Miksi Toni Morrisonin Sinisimmistä silmistä tuli kielletty kirja?

Onko Jennifer Eganin Aika suuri hämäys punkromaani vai mikä? Mitä merkityksiä tieteellä ja tutkijoilla on Peter Høegin tuotannossa?

Kirjaan sisältyy myös monia Keltaisen kirjaston kirjoja kääntäneen Helene Bützowin haastattelu sekä johdatus siihen, mitä maailmankirjallisuus oikeastaan tarkoittaa.

Lisätietoja kirjasta

Tilaisuuden ohjelma:

Päivi Koivisto-Alanko (Tammi): Lyhyesti Keltaisesta kirjastosta

Heta Pyrhönen (Helsingin yliopisto): Keltaiset esseet -kirjan esittely

Hannasofia Hardwick (Helsingin yliopisto): Elokuvan merkityksistä Paul Austerin Illuusioiden kirjassa

Vappu Kannas: Alice Munron teosten omaelämäkerrallisuudesta

Vesa Kyllönen (Helsingin yliopisto): Don DeLillon Alamaailma ensyklopedisena kertomuksena

Lisätietoja tilaisuudesta