Luontoseikkailuilla myönteisiä vaikutuksia nuorten hyvinvointiin

Artikkeli julkaistu

Riikka Puhakan tutkimusartikkeli luontoseikkailujen vaikutuksista nuorten aikuisten hyvinvointiin ja luontoyhteyteen on julkaistu Journal of Adventure Education and Outdoor Learning -lehdessä. Ammatillisen oppilaitoksen opiskelijat kokivat vaellus- ja melontaretkien vaikuttaneen myönteisesti muun muassa mielialaan, elpymisen kokemukseen, elämään tyytyväisyyteen, ryhmän yhteenkuuluvuuteen sekä kiinnostukseen viettää aikaa luonnossa. Luontolähtöisten menetelmien integrointi opintoihin niin ammatillisessa kuin muussa koulutuksessa tarjoaa mahdollisuuksia nuorten aikuisten hyvinvoinnin ja luontoyhteyden parantamiseen.

Journal of Adventure Education and Outdoor Learning: Effects of outdoor adventures on emerging adults’ well-being and connection with nature