Nisäkästieteen päivät

Suomen nisäkästieteellinen seura ja Helsingin yliopiston Lammin biologinen asema järjestivät järjestyksessään neljännet Suomen nisäkästieteen päivät 9.–11.3.2023 Lammin biologisella asemalla. Nisäkästieteen päivät pidetään yleensä alkuvuodesta.

Tapahtuma on tarkoitettu alan tutkijoille ja harrastajille. Tarkoitus on koota yhteen Suomessa toimivat nisäkästieteilijät, opiskelijat ja vakavasti nisäkäsharrastukseen suhtautuvat harrastajat, ja esitellä alan viimeisimpiä tutkimustuloksia sekä koko suomalaisen nisäkästutkimuksen kirjoa. Tilaisuus on kaikille avoin, myös median edustajille. Esitelmöitsijät ovat pääosin kutsuttuja, mutta tilaisuuteen voi tarjota myös omaa esitystään etenkin posterimuodossa.

Ohjelma 2023

Ohjelma koostui keynote esitelmistä, muista esitelmistä ja postereista. Esitelmät ovat pääosin suomenkielisiä pituudeltaan 20+5 min. Posterit ja esitelmien materiaali voivat olla englanniksi. Posterin kokoa ei ole rajoitettu, mutta hyvä koko on esim. 80 X 110 cm (portrait). Posterisessio on perjantain iltapäivällä. Tilaisuus päättyi lauantai iltapäivällä Suomen nisäkästieteellisen seuran vuosikokoukseen.

Lammin biologinen asema järjestää nisäkästieteen päivät yhteistyössä Suomen nisäkästieteen seuran kanssa.

Majoittuminen

Majoittuminen tapahtuu pääsääntöisesti Lammin biologisen aseman kahden hengen huoneissa. Kertokaa ilmoittautumisen yhteydessä toiveenne huonetoverista. Mikäli tilaa löytyy, voi lisämaksusta saada oman huoneen (ei koske jatko- ja perusopiskelijoita). Ilmoittautua kannattaa mahdollisimman pian, jotta majoitus on mahdollista järjestää. Liinavaatteet on talon puolesta (perus- ja jatko-opiskelijat: omat liinavaatteet mukaan!). Majoittuminen ja ruokailut sisältyvät osallistumismaksuun. Huoneen avaimen saa rekisteröitymisen yhteydessä. Huoneen avain jätetään huoneeseen asemalta poistuttaessa.

Opiskelijoille

Opiskelijat ovat tervetulleita tilaisuuteen. MSc vaiheen opiskelijoilla on mahdollisuus ansaita opintopistettä kirjoittamalla esityksistä lyhennelmiä (tarkistakaa tilanne omasta koulutusohjelmastanne. HY: esim. EEB-016).