Teologit kokoontuivat juhlistamaan alumnipäivää Helsingin yliopiston päärakennukseen

Teologisen tiedekunnan alumnipäivä järjestettiin Helsingin yliopiston päärakennuksella marraskuun 10. päivänä. Teemana oli "Uhattu vapaus ja rauha".

Teologisen tiedekunnan alumnitilaisuudessa alumnit pääsivät tutustumaan teologisen tiedekunnan uusiin tiloihin ja kuulemaan tuoreimmasta tutkimuksesta sekä tapaamaan tutkijoita, opiskelijoita ja muita alumneja.

Dekaani Antti Räsänen toivotti tilaisuuden aluksi vieraat juhlallisesti tervetulleiksi ja muisti puheessaan edesmennyttä Martti Ahtisaarta, jonka hautajaiset järjestettiin samaan aikaan alumnitilaisuuden kanssa. Ahtisaaren elämäntyössä rauhan puolesta on paljon samankaltaisia lähtökohtia ja pyrkimyksiä kuin teologisen tiedekunnan tutkimuksessa.

Teemaan "Uhattu vapaus ja rauha" liittyvää teologista tutkimusta tuotiin esille tutkijoiden paneeleissa ja postereissa. Paneelit järjestettiin aiheista "Sota ja rauha", "Teknologia ja uskomukset" sekä "Vähemmistöjen kokemukset uskonnonvapaudesta Suomessa". Kunkin paneeliin teema oli yhteiskunnallisesti ajankohtainen ja toi esille muun muassa uskonnonvapauslain 100-vuotisjuhlan.

Alumnit pääsivät keskustelemaan myös nykyisten opiskelijoiden kanssa. He pitivät Olkkarin, opiskelijoiden oman tilan, ovet auki tilaisuuden ajan.

Alumnitilaisuuteen oli ilmoittautunut noin 100 henkilöä. Tilaisuus on saanut paljon positiivista palautetta ja kiitosta.

Kiitos alumnit, että kävitte!

Kuvia alumnitilaisuudesta

Teologisen tiedekunnan Facebook-sivuilla on julkaistu muutama kuva tiedekunnan alumnipäivästä.