Kuinka ostan pääsylipun verkosta?

Voit ostaa ennakkolipun yleisökohteisiin ja tapahtumiin verkkokaupastamme. Tältä sivulta löydät vastauksia yleisimpiin lipun ostamiseen ja käyttämiseen liittyviin kysymyksiin. Kehitämme parhaillaan verkkokauppaamme – kiitos kärsivällisyydestäsi!

Miten pääsen Luomuksen verkkokauppaan?

Voit siirtyä verkkokauppaan .

Linkki verkkokauppaan löytyy myös jokaisen yleisökohteen sivuilta.

Voinko ostaa opastetun kierroksen ryhmälle verkkokaupasta?

Ryhmäopastuksia ei voi ostaa verkkokaupasta. Mikäli haluat varata ryhmällesi oman opastetun kierroksen, voit tehdä sen varauskalenterissa.

Kuinka paljon verkosta ostettu pääsylippu maksaa?

Pääsylipun hinta on sama verkkokaupasta ja yleisökohteesta ostettuna. Voit tarkistaa pääsymaksut yleisökohteiden sivuilta.

Mitä maksutapoja verkkokaupassa on käytössä?

Maksutapavalikoimaan kuuluvat:

  • Kaikki suomalaiset verkkopankkimaksut: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Handelsbanken, S-Pankki ja Ålandsbanken
  • Maksukortit: Visa Credit, Visa Debit, Mastercard Credit, Mastercard Debit, Visa Electron, Maestro ja Eurocard
  • Mobiilimaksutavat: Siirto, MobilePay ja Apple Pay

Maksut välitetään Verifone-palvelun kautta. Yleisimpien verkkopankki-, kortti- ja muiden maksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy.

.

Onko minun pakko ostaa lippu verkkokaupasta? Enkö voi ostaa lippua Luomuksen yleisökohteesta?  

Lippuja myydään myös paikan päällä yleisökohteissa. Lipunmyynti päättyy puoli tuntia ennen sulkeutumisaikaa.  

Voinko ostaa lipun verkkokaupasta Museokortilla?

Verkkokaupasta voi ostaa lipun myös Museokortilla. Valitse ensin verkkokaupassa haluamasi kohde ja vierailupäivä. Sen jälkeen valitse ”Pääsylippu Museokortilla”. Esitäthän Museokorttisi saapuessasi museoon.

Voinko ostaa Luomuksen yleisökohteista lipun tapahtumaan ennakkoon?

Lippuja tapahtumiin myydään ennakkoon vain verkkokaupassa.

Missä näytän lippuni tullessani?  

Lippu tulee esittää lippukassalla.

Lippujen siirtäminen tai hyvittäminen

En pystykään käyttämään ostamaani ennakkolippua. Hyvitättekö lipun?

Pääsääntöisesti emme hyvitä lippuja. Voimme kuitenkin jatkaa lipun voimassaoloaikaa perustellusta syystä. Ota yhteyttä:  

Lippu ei ole henkilökohtainen, joten voit myös luovuttaa sen toiselle henkilölle. Mikäli lippu on ostettu Museokortilla tai alennusryhmäläisen alennetulla hinnalla, voi sen luovuttaa ainoastaan vastaavan edun omaavalle.

Hyvitämme lipun niissä tapauksissa, joissa virhe on Luomuksen.

Olen ostanut ennakkolipun väärälle ajankohdalle. Mitä voin tehdä?

Voimme perustellusta syystä muuttaa lipun voimassaoloaikaa. Ota yhteyttä:
Huom! Ohjeistus ei koske lippuja tapahtumiin. 

Olen ostanut lipun tapahtumaan tai yleisöopastukselle, mutta en pääse paikalle. Mitä voin tehdä?

Valitettavasti emme voi vaihtaa tai hyvittää lippuja, jotka on ostettu tapahtumiin tai yleisöopastuksille.

Lisätiedot:

Luomuksen verkkokaupan asiakaspalvelu:
Luonnontieteellisen museon lippukassan puh. 02 941 28800
Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneiden lippukassan puh. 02 941 24455