Vierailuluento 1.2.2016: Puolanjuutalaisten historiallinen museo Varsovassa

Performanssitutkimuksen emeritaprofessori New Yorkin yliopistosta, Barbara Kirshenblatt-Gimblett, pitää vierailuluennon Helsingin yliopistossa maanantaina 1.2.2016 Topelian luentosalissa A206 (Unioninkatu 38) klo 16–18. Luennon otsikko on Materializing History: Time and Telos at POLIN Museum of the History of Polish Jews.

Luento käsittelee vuonna 2014 avattua puolanjuutalaisten historiallista museota Varsovassa. Kirshenblatt-Gimblett on museon päänäyttelyn pääkuraattori. Museon on suunnitellut suomalainen arkkitehti Rainer Mahlamäki, joka sai työstään arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon vuonna 2014.

Tilaisuuden järjestää folkloristiikan oppiaine filosofian, historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitokselta.

folkloristiikan professori Lotte Tarkka
lotte.tarkka(at)helsinki.fi