TÄYNNÄ: Koulutustilaisuus turvapaikanhakijoiden kielioppaiksi haluaville 29.4.2016

Helsingin yliopiston Suomen kielen ja kulttuurin oppiaine järjestää koulutustilaisuuden suomen kielen kielioppaiksi haluaville tai jo kielioppaina toimiville vapaaehtoisille.

Aika: Perjantaina 29.4. kello 13–16
Paikka: HUOM. Suuren kiinnostuksen vuoksi tilaisuus on siirretty suurempaan saliin. Tilaisuus järjestetään Porthaniassa (Yliopistonkatu 3), Suomen laki -salissa (PIV)
Tilaisuus on täynnä eikä uusi ilmoittautumisia voida enää valitettavasti ottaa vastaan.

Ohjelma

13.00–13.45 Leena Silfverberg (FM, Suomen kielen ja kulttuurin lehtori, Helsingin yliopisto)
Mitä suomen kieli on vieraana kielenä?

13.45–14.15 Taija Udd (FM, Suomen kielen ja kulttuurin yliopisto-opettaja, Helsingin yliopisto)
Taste of Finnish -verkkosivuston esittely

tauko

14.30–15.15 Eveliina Korpela (FT, suomen kielen ja viestinnän lehtori, Metropolia Ammattikorkeakoulu)
Suomen kieli sanoo tervetuloa – Toisto-opetusmetodin esittelyä

15.15–16.00 Keskustelua
Suomen kielen ja kulttuurin lehtorit Eila Hämäläinen ja Leila White vastaavat osallistujien etukäteen lähettämiin kysymyksiin. Kysymysten luonteesta ja määrästä riippuen ohjelma tarkentuu tältä osin myöhemmin.

Tervetuloa!