Näyttely ja luentosarja: Georg Henrik von Wright - 100 vuotta syntymästä

Filosofi Georg Henrik von Wrightin syntymästä tulee tänä vuonna kuluneeksi 100 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Kansalliskirjastossa on esillä näyttely "Ajatus ja julistus". Kevään aikana järjestetään myös neljä yleisöluentoa.

Georg Henrik von Wright (14.6.1916 – 16.6.2003) - 100 vuotta syntymästä vuonna 2016

Näyttely: Ajatus ja julistus

Paikka: Rotunda, Unioninkatu 36
Aika: 9.3 - 26.8.2016 klo 9:00 - 20:00

Näyttelyn asiantuntijaryhmä: prof. emeritus Ilkka Niiniluoto, prof. Matti Sintonen, dosentti Risto Vilkko, dosentti Thomas Wallgren, FT Bernt Österman.

Yhteistyössä: Helsingin yliopiston filosofian oppiaine ja teoreettisen filosofian oppiaine, Suomen Filosofinen Yhdistys, von Wright–Wittgenstein-arkisto, Kansalliskirjasto.

Luentosarja

Näyttelyyn liittyy neljä luentotilaisuutta.

Luentosarjan suunnittelu: prof. emeritus Ilkka Niiniluoto

9.3. klo 17
Dosentti Anssi Korhonen: Logiikka ja totuus
Professori Eerik Lagerspetz: Oikeusfilosofia

16.3. klo 17
Dosentti Nora Hämäläinen: Hyve-etiikka
Professori Matti Sintonen: Selittäminen ja ymmärtäminen

6.4. klo 17
FT Antti Kuusela: Mielen filosofia
FT Bernt Österman: Wittgenstein (på svenska)

13.4. klo 17
Dosentti Thomas Wallgren: Aikalaiskritiikki
Professori emeritus Ilkka Niiniluoto: G. H. von Wright ajattelijana ja julistajana.

Lisätietoja Kansalliskirjaston sivuilla