Digitaalisille ihmistieteille ja Venäjän tutkimukselle SA:n rahoitusta

Suomen Akatemia on myöntänyt Helsingin yliopistolle lähes 10,5 miljoonaa euroa strategian mukaiseen profiloitumiseen. Yliopisto suuntaa rahoituksen viidelle hankkeelle, joiden joukossa on digitaalisia ihmistieteitä ja monitieteistä Venäjä-tutkimusta.

Helsingin yliopisto suuntaa profiloitumiseen tarkoitetun rahoituksen seuraaville hankkeille: Helsinki Centre for Digital Humanities (HELDIG), Learning in the Digital World (LEAD), Interdisciplinary Russian Studies (INTERRUS), Global LAW (GLAW) sekä Behavioural Life Science (BLS).

– Helsingin yliopiston profiloitumishankkeet on suunniteltu tukemaan toisiaan. Hankkeiden välillä on paljon yhteistyötä ja suunnitteilla on esimerkiksi yhteisten ja suunnitteilla on esimerkiksi yhteisten tenure track -tehtävien perustamista, kertoo tutkimusrahoituksen päällikkö Floora Ruokonen.

Lisätietoja: Helsingin yliopiston uutinen