HSSH etsii digitaalisten aineistojen analyysin ja hallinnan ammattilaisia - Neljä kiinnostavaa tehtävää auki monitieteisessä tiimissä

Tehtäviin kuuluu ennakkoluuloton uusien tutkimusmenetelmien kehittäminen.

Helsingin yliopiston humanistis-yhteiskuntatieteellinen instituutti (HSSH) etsii kehittyvien tutkimusmenetelmien sekä monimuotoisten aineistojen analyysin ja datan hallinnan ammattilaisia. HSSH hakee yhteensä neljää yliopistotutkijaa, joiden osaaminen täydentää toisiaan.

Tehtäviin kuuluu esimerkiksi ottaa osaa yliopiston tutkimushankkeiden valmisteluun ja niiden osien toteuttamiseen sekä kehittää aktiivisesti (yhdessä tutkijoiden ja tutkimusryhmien kanssa) menetelmällisiä avauksia.

Sopiva henkilö hallitsee erinomaisesti jonkin SSH-alojen kehittyvän digitaalisen aineistokentän ja menetelmäkehityksen lohkoista, jolta hänellä on myös omia tutkimus- tai kehitystyön näyttöjä. Yliopistotutkijat sijoittuvat osaksi HSSH:n Methodological and Technical Unit (MTU) -yksikköä, jossa työskentelee heidän lisäkseen teknisiä avustajia. MTU työskentelee kiinteästi yhteistyössä Helsingin yliopiston aineistonhallinnan, infrastruktuurien ja IT-alan ammattilaisten kanssa (kirjastot, Tietotekniikkakeskus).

Tarjoamme poikkeuksellisen mielenkiintoisen tehtävän kehittämiseen orientoituneen menetelmäyksikön jäsenenä ja ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä yhteistyötä HSSH:n piirissä toimivien tutkimusryhmien, kansallisten yhteistyökumppanien ja instituutin kasvavan kansainvälisen verkoston kanssa.

Katso tehtävän tarkempi kuvaus ja vaatimukset Helsingin yliopisto avoimet työpaikat -sivulta.

Haku päättyy 15.4.2021