Farmasian ja farmakologian sijoitus nousi kansainvälisessä QS-rankingissa

Tuoreimmassa kansainvälisessä QS-vertailussa Helsingin yliopisto sijoittuu farmasian ja farmakologian tieteenalalla sijalle 53. Viime vuonna sijoitus oli 60.

– Tavoitteellinen ja pitkäjänteinen tutkimuksen laatuun ja tutkimusinfrastruktuuriin panostaminen näkyy nyt myös tiedekuntamme kansainvälisissä sijoituksissa. Tämä ei olisi mahdollista ilman kaikki mukaan ottavaa Lääketutkimusohjelmaamme, tutkimukseen perustuvaa opetustamme, osaavaa henkilöstöämme, mainioita opiskelijoitamme ja erinomaisia tutkimusyhteistyökumppaneitamme, iloitsee tiedekunnan dekaani Jari Yli-Kauhaluoma.

QS-rankingin julkaisija on kaupallinen Quacquarelli Symonds -organisaatio. Vertailussa käytetään useita muuttujia ja niiden erilaisia painotuksia. Metodologiaan ja tuoreen vertailun tuloksiin voi tutustua yksityiskohtaisemmin QS-vertailun verkkosivuilla.