Ilmoittautuminen Aleksanteri-konferenssiin 2023 on avoinna

Lokakuussa "Decolonizing Space in the Global East - Legal Choices, Political Transformations, Carceral Practices" nimellä järjestettävä konferenssi käsittelee tyypillisesti entisiksi neuvostovaltioiksi luokiteltujen maiden dekolonisaatiota. Ilmoittautuminen Early Bird -hintaan on auki 31.8. asti.

Aleksanteri-konferenssi 2023 järjestetään 25.–27. lokakuuta Helsingin yliopiston keskustakampuksella osoitteessa Unionkatu 40. Ilmoittautuminen tapahtumaan on auki Early Bird -hintaan 31. elokuuta asti, minkä jälkeen rekisteröityminen jatkuu perushinnalla 30. syyskuuta asti.

Kuten tapahtuman nimestä ilmenee, tämän vuotisen konferenssin ohjelma keskittyy kolmen pääteeman ympärille: tarkastelussa ovat itäisen Euroopan ja Keski-Aasian maiden viime vuosien poliittiset murrokset, lakioikeudelliset valinnat ja vankilakäytännöt.

Konferenssissa vieraille tarjotaan pääsy yli 250 akateemiseen artikkeliin, jotka esitellään kymmenissä paneeleissa ja pyöreän pöydän istunnoissa. Ohjelmassa esitellyt tutkimukset käsittelevät muun muassa kansainvälista oikeusjärjestystä, maiden tiedontuotantoa, muistipolitiikkaa, geopolitiikkaa, taloudellisia intressejä ja toimia, vaaleja, oppositio- ja solidaarisuusliikkeitä sekä paljon muuta. Kutsuttujen puhujien joukkoon lukeutuvat postkoloniaalisen feminismin professori Madina Tlostanova Linköpingin yliopistosta, kriminologian professori Federico Varese Oxfordin yliopistosta ja oikeustieteen professori Jeffrey Kahn Southern Methodist University Dedman School of Lawista sekä kymmenisen muuta ansioitunutta tutkijaa.

REKISTERÖITYMISMAKSUT
EARLY BIRD -HINTA 125 €