Ihmisarvioijien näkemyksiä suullisen vuorovaikutuksen automaattisesta arvioinnista. Suuronen, H. (2025). [Master’s thesis, University of Helsinki]. Helda.
Assessing the Unassessed: University Students’ Views on Assessment of Nonverbal Features and Automated Assessment of L2 Spoken Interaction. Lähteenmäki, I. (2025). [Master’s thesis, University of Helsinki]. Helda.
Leveraging Uncertainty for Finnish L2 Speech Scoring with LLMs. Voskoboinik, E., Phan, N., Grósz, T., & Kurimo, M. (2025). In The Proceedings of the Workshop on Automatic Assessment of Atypical Speech (AAAS-2025). University of Tartu Library.
Ääntäminen puhumisen taidon arvioinnissa. Ullakonoja, R. (2024). In T. Leblay, & S. Ahola (Eds.), Yleiset kielitutkinnot 30 vuotta (pp. 120-124). Opetushallitus, Raportit ja selvitykset, 8.
Kielenoppimisprosessien ja vuorovaikutuksen mittaaminen katseenseurannan ja joystick-koodauksen avulla. von Zansen, A., Henttonen, P. J., Haataja, E., Lähteenmäki, I. H. S., & Viimaranta, J. (2024). In A. Kaasinen, E. Haataja, A. Laherto & I. Södervik (Eds.), Ainedidaktisia näkökulmia perustaitojen opetukseen ja arviointiin. Ainedidaktisia tutkimuksia: Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Nro 28. Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry.
Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task. Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Voskoboinik, E., Grosz, T., Hilden, R., & Kurimo, M. (2024). In Proceedings of Interspeech 2024, 317–321.
CaptainA self-study mobile app for practising speaking: task completion assessment and feedback with generative AI. Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Grósz, T., & Kurimo, M. (2024). In the Proceedings of Interspeech 2024, 5212–5213.
The Aasis research project: automatically assessing spoken interaction in L2 Finnish. von Zansen, A. (2023). Kieli, koulutus ja yhteiskunta [Language, Education and Society], 14(7).
Ullakonoja, R., Lähteenmäki, I., Raud, N., Phan, N., Grósz, T., Hilden, R., Kuronen, M., & Kurimo, M. (2025). Vieraskielisen suullisen vuorovaikutuksen automaattinen arviointi – AASIS-hankkeen lähtökohtia ja aineiston esittelyä [Oral presentation]. Fonetiikan päivät 2025, Turku, Finland. (24.4.2025).
Phan, N., & von Zansen, A. (2024). CaptainA L2 self-practicing mobile app that provides speaking assessment and feedback with generative AI [Oral presentation]. AIDay 2024, Nordic Young Researchers Symposium, Helsinki, Finland. (21.10.2024).
Huhta, A., Poehner, M., Leontjev, D., Hilden, R., von Zansen, A., & Yangarber, R. (2024). AI Supporting Learning, Teaching, and Assessing across Languages and Modalities: Recent Developments and Insights from Finland [Oral presentation]. Artificial Intelligence Research in Applied Lingusitics (AIRiAL) Conference, New York, United States. (28.09.2024)
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Grósz, T., & Kurimo, M. (2024). CaptainA self-study mobile app for practising speaking: task completion assessment and feedback with generative AI [Show & Tell demo]. Interspeech 2024, Kos, Greece. (5.9.2024).
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Voskoboinik, E., Grosz, T., Hilden, R., & Kurimo, M. (2024). Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task [Oral presentation]. Interspeech 2024, Kos, Greece. (2.9.2024).
von Zansen, A. (2024). Measuring verbal and non-verbal features of L2 learners' spoken interaction: Rethinking automated speaking assessment [Poster presentation]. Language Testing Research Colloquium 2024 (LTRC), Innsbruck, Austria. Zenodo. (4.7.2024). https://doi.org/10.5281/zenodo.12604284
Kautonen, M., von Zansen, A., Kuronen, M., & Lähteenmäki, I. (2024). Suomenoppijoiden vuorovaikutuksen arviointia [Oral presentation]. Kielitieteen päivät 2024, Jyväskylä, Finland. (7.5.2024).
The project's research materials are available on Zenodo and they are updated as the project progresses. While you wait for more Aasis publications, you can check out our previous publications on the DigiTala website.