Voskoboinik, E., Phan, N., Grósz, T., & Kurimo, M. (2025). Leveraging Uncertainty for Finnish L2 Speech Scoring with LLMs. In The Proceedings of the Workshop on Automatic Assessment of Atypical Speech (AAAS-2025). University of Tartu Library. https://hdl.handle.net/10062/107137
Ullakonoja, R. (2024). Ääntäminen puhumisen taidon arvioinnissa. In T. Leblay, & S. Ahola (Eds.), Yleiset kielitutkinnot 30 vuotta (pp. 120-124). Opetushallitus, Raportit ja selvitykset, 8. https://www.oph.fi/fi/tilastot-ja-julkaisut/julkaisut/yleiset-kielitutkinnot-30-vuotta
von Zansen, A., Henttonen, P. J., Haataja, E., Lähteenmäki, I. H. S., & Viimaranta, J. (2024). Kielenoppimisprosessien ja vuorovaikutuksen mittaaminen katseenseurannan ja joystick-koodauksen avulla. In A. Kaasinen, E. Haataja, A. Laherto & I. Södervik (Eds.), Ainedidaktisia näkökulmia perustaitojen opetukseen ja arviointiin. Ainedidaktisia tutkimuksia: Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Nro 28. Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry. https://doi.org/10.23988/sats.1098.c1642
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Voskoboinik, E., Grosz, T., Hilden, R., & Kurimo, M. (2024). Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task. In Proceedings of Interspeech 2024, 317–321. https://doi.org/10.21437/Interspeech.2024-1166
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Grósz, T., & Kurimo, M. (2024). CaptainA self-study mobile app for practising speaking: task completion assessment and feedback with generative AI. In Proceedings of Interspeech 2024, 5212–5213. https://www.isca-archive.org/interspeech_2024/phan24b_interspeech.pdf
von Zansen, A. (2023). The Aasis research project: automatically assessing spoken interaction in L2 Finnish. Kieli, koulutus ja yhteiskunta [Language, Education and Society], 14(7). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2023/the-aasis-research-project-automatically-assessing-spoken-interaction-in-l2-finnish
Phan, N., & von Zansen, A. (2024). CaptainA L2 self-practicing mobile app that provides speaking assessment and feedback with generative AI [Oral presentation]. AIDay 2024, Nordic Young Researchers Symposium, Helsinki, Finland. (21.10.2024).
Huhta, A., Poehner, M., Leontjev, D., Hilden, R., von Zansen, A., & Yangarber, R. (2024). AI Supporting Learning, Teaching, and Assessing across Languages and Modalities: Recent Developments and Insights from Finland [Oral presentation]. Artificial Intelligence Research in Applied Lingusitics (AIRiAL) Conference, New York, United States. (28.09.2024)
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Grósz, T., & Kurimo, M. (2024). CaptainA self-study mobile app for practising speaking: task completion assessment and feedback with generative AI [Show & Tell demo]. Interspeech 2024, Kos, Greece. (5.9.2024).
Phan, N., von Zansen, A., Kautonen, M., Voskoboinik, E., Grosz, T., Hilden, R., & Kurimo, M. (2024). Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task [Oral presentation]. Interspeech 2024, Kos, Greece. (2.9.2024).
von Zansen, A. (2024). Measuring verbal and non-verbal features of L2 learners' spoken interaction: Rethinking automated speaking assessment [Poster presentation]. Language Testing Research Colloquium 2024 (LTRC), Innsbruck, Austria. Zenodo. (4.7.2024). https://doi.org/10.5281/zenodo.12604284
Kautonen, M., von Zansen, A., Kuronen, M., & Lähteenmäki, I. (2024). Suomenoppijoiden vuorovaikutuksen arviointia [Oral presentation]. Kielitieteen päivät 2024, Jyväskylä, Finland. (7.5.2024).
The project's research materials are available on Zenodo and they are updated as the project progresses. While you wait for more Aasis publications, you can check out our previous publications on the DigiTala website.