Universitetsmuseets huvudutställningen öppnas i augusti

Universitetsmuseets huvudutställning ”Tankens kraft” är tillfälligt stängd, men öppnas igen den 17.8.2020.

Museer har öppnats från början av juni, men Universitetsmuseets huvudutställningen är tillsvidare stängd. Universitetets huvudbyggnad är stängd av publik och studerande i juni och juli på grund av renovering.

Universitetsmuseum förbereder sig för att öppna sina sevärdheter. Vi kommer att följa nödvändiga arrangemang med säkerhet på grund av coronavirussituationen. Antalet av kunder ska begränsas, städningen ökas och besökare visas att gå till en färdriktning i utställningen. Vi tar inte emot lokalbokningar eller beställningar för guidade turer tills 17.8. för att garantera ett säkert avstånd för våra kunder.

Våra samlingstjänsterna är också stängda på grund av flyttningar av museets samlingar. Vi betjänar ändå med e-post i mån av möjlighet. Observatoriet öppnas sen 25.6. och Ritsalens kurser börjas i slutet av augusti, om epidemisituationen tillåter.

Se våra webbsidor för webbutställingar och information om våra samlingar.

Följa oss i sociala media: