Helsingfors universitetsmuseums nya öppettider

Universitetsmuseet har nya öppettider från och med 1.8.2019. De nya öppettiderna är mån–tor kl. 12–17 och stängt fre–sön.

Ändringarna i öppettiderna beror på ombyggnadsarbetena på den gamla sidan i universitetets huvudbyggnad. På grund av bullerolägenheterna från ombyggnaden ordnas ingen verksamhet heller i den nya delen av huvudbyggnaden (Fabiansgatan 33) på fredagar och kvällstid. Byggnaden stängs varje dag kl. 17.

Det är fortfarande möjligt att boka guidningar på universitetsmuseet för måndag till torsdag så att de börjar senast kl.16. Guidningarna kan också bokas för förmiddagar, trots att museet öppnas för övriga besökare först kl. 12. Det är också möjligt att beställa guidade rundvandringar på Centrumcampus, men kulturpromenaderna i huvudbyggnaden håller paus. Museet håller stängt under hela juli månad.