Eduskuntavaalipaneeli

Helsingin normaalilyseolla järjestettiin vaalipaneeli 11.3.2019.

Lukion opiskelijakunnan hallitus järjesti yhteistyössä Helsingin poliittisten nuorisojärjestöjen sekä Helsingin kaupungin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan nuorisopalvelujen kanssa vaalipaneelin koulullamme maanantaina 11.3.2019.

Panelisteina oli nuoria ehdokkaita seitsemästä eri puolueesta. Keskustelu oli aktiivista ja puheenvuorot hyvin perusteltuja ja juontajan toimesta sopivan lyhyitä ja ytimekkäitä. Kysymysten teemoina oli monia ajankohtaisia asioita, kuten soten kaatuminen, maahanmuuttopolitiikka, ilmastonmuutos ja ydinvoima sekä nuorille läheisiä teemoja, kuten toisen asteen maksuton koulutus ja miten houkutella nuoria äänestämään.

Kiitos kaikille paneelin järjestäjille sekä paneeliin osallistuneille poliitikoille ja yleisölle!