UniJuniorin ruotsinkieliset työpajat keväällä 2023

UniJunior järjestää lukuvuoden 2022–2023 aikana kymmenen ruotsinkielistä tiedekasvatustyöpajaa 3.-6. -luokkalaisille lapsille. Työpajoissa tavataan tutkijoita eri tieteenaloilta ja tutustutaan tutkimukseen uudella mielenkiintoisella ja innostavalla tavalla.

UniJunior järjestää tiedekasvatustyöpajan kerran kuukaudessa keväällä 2023. Työpajat järjestetään Helsingin yliopiston eri kampuksilla. Työpajassa tutustutaan tieteelliseen teemaan, jota tutkitaan yhdessä tutkijan ja muiden ohjaajien kanssa eri näkökulmista. Työpajat ovat maksuttomia ja avoimia kaikille.

Kevään 2023 työpajat ja kesäleiri

Helmikuun työpaja: Miten näkymätön tulee näkyväksi?

Lauantaina 11.2.2023 klo. 12.30-15.30 Helsingin yliopisto, Siltavuorenpenger, Aurora.

Työpajassa tutkitaan Suomen uhanalaisia hyönteisiä sekä yhdistetään tiedettä ja taidetta.

Ilmoittaudu linkin kautta helmikuun työpajaan.

Maaliskuun työpaja: Miltä näyttää tietokoneen sisällä?

Lauantaina 11.3.2023 klo. 12.30-15.30 Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella, Exactum.

Työpajassa tutustutaan tietokoneen toimintaan ja miten tietokoneet ratkovat monimutkaisia ongelmia.

Ilmoittaudu linkin kautta maaliskuun työpajaan.

Huhtikuun työpaja: Miten maailmaa ohjataan?

Lauantaina 15.4.2023 klo. 12.30-15.30 Kaisa-kirjasto

Työpajassa käsitellään demokratiaa, globaalikasvatusta sekä oikeudenmukaisuutta.

Ilmoittaudu linkin kautta huhtikuun työpajaan.

Toukokuun työpaja: Miten eläimet kokevat maailman?

Lauantaina 13.5.2023 klo. 12.30-15.30, Helsingin yliopiston Viikin kampus, Clinicum

Työpajassa käsitellään ihmisen eläinsuhdetta sekä millaisessa maailmassa eläimet elävät.

Ilmoittaudu linkin kautta toukokuun työpajaan.

Kesäleiri kesäkuussa: Vihreä planeetta

6-7.6.2023, klo 08.30-15.30, Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella

Kesäleirillä tutkitaan vihreää planeettaamme eri tieteenalojen kautta. Päiväleirillä tarjotaan myös lounas sekä välipala.

Ilmoittautuminen avautuu 1.3.2022

UniJunior

UniJunior on 2021 alkanut Helsingin yliopiston ruotsinkielinen tiedekasvatusprojekti. Sen tavoitteena on lisätä lasten kiinnostusta tieteisiin, ja erityisesti lisätä koulutuksen saavutettavuutta kaikenlaisista taustoista tulevilla lapsilla. UniJunioria rahoittavat Svenska kulturfonden ja Stiftelsen Brita Maria Renlunds minne.