Nuori, onko sinulla idea kemiavideosta? Tule toteuttamaan se kanssamme!

Oletko kemiasta kiinnostunut 13–19-vuotias nuori? Haluaisitko päästä selvittämään jotain kemiaan liittyvää asiaa, ilmiötä tai käsitettä yhdessä Kemianluokka Gadolinin ohjaajien kanssa? Nyt sinulla on tähän mahdollisuus!

Gadolinin ohjaajat kutsuvat kemiasta innostuneita nuoria kuvaamaan kanssaan TikTok-videoita kemianluokka Gadolinissa. Pääset siis viettämään aikaa oikeassa laboratoriossa samanmielisten ihmisten kanssa ja oppimaan lisää paitsi kemiasta myös videoiden kuvaamisesta!

Kuinka voit osallistua?

Ilmoittaudu halukkaaksi osallistujaksi tapahtumiin kertomalla, mikä kemian aihe kaipaisi mielestäsi oman videon, ja perustelemalla valintasi hyvin. Perusteluiden pohjalta valitsemme kolme parasta kuvausaihetta ja kutsumme ehdotuksien tekijät toteuttamaan ne kanssamme Kemianluokka Gadoliniin Helsingin yliopiston Kumpulan kampukselle. Videoita kuvataan yhdessä kahtena perjantaina 9.12. ja 16.12. kello 15–18. Kemianluokka Gadolin ei vastaa osallistujien mahdollisista matkakuluista.

Voit hakea mukaan, jos olet yläkoululainen, lukiolainen, tai opiskelet ammatillisessa oppilaitoksessa. Ilmoittautuminen tapahtuu tällä lomakkeella.

TikTok-videoiden tekemistä yhdessä nuorten kanssa tukee Tieteen tiedotus ry tieteen popularisointiin tarkoitetulla apurahalla. Pidätämme oikeuden käyttää ilmoittautumislomakkeessa annettuja kemian videoideoita TikTok-tilillämme sekä muussa toiminnassamme.