Kemianluokka Gadolinin Kokeellisuusklinikat opettajille

Opettajille suunnatuissa Kokeellisuusklinikoissa tutustutaan Kemianluokka Gadolinin toimintaan sekä tehdään ja opitaan yhdessä kokeellisia töitä oman opetussuunnitelman tueksi. Samalla tavataan ja verkostoidutaan opettajien kesken.

Kokeellisuusklinikoita järjestetään sekä esi- ja alakouluopettajille että kemian aineenopettajille.

Esi- ja alakouluopettajille suunnatussa kokeellisuusklinikassa tehdään yhdessä esi- ja alakoululaisille kehitettyjä innostavia kokeellisia töitä ja käydään läpi erilaisia tapoja toteuttaa niitä oman opetusryhmän kanssa.

Kemian aineenopettajille suunnatuissa kokeellisuusklinikoissa tutustutaan yläkouluun ja toiselle asteelle kehitettyihin uusiin kokeellisiin töihimme sekä tehdään niitä yhdessä. Keväällä 2023 järjestettävien Kokeellisuusklinikoiden teemoina ovat muun muassa kestävä kemia, spektroskopia sekä kokeellisuus kynsilakan kontekstissa.

Jokaisen illan päätteeksi on varattu aikaa keskustelulle ja ajatustenvaihdolle kahvitarjoilun ääressä. Tilaisuudet ovat maksuttomia. Jokaisen kokeellisuusklinikan sisältö on erilainen, joten voit osallistua useampaan!

Kemianluokka Gadolin

Helsingin yliopiston Kumpulan kampuksella sijaitseva Kemianluokka Gadolin on Suomen vanhin sekä ainoa pelkästään kemian tiedekasvatuksen edistämiseen keskittynyt LUMA-tiedeluokka. Tänä vuonna juhlitaan tiedeluokan 15-vuotista taivalta kemian tiedekasvatuksen ja sen tutkimuksen parissa.