Ideoita ja materiaaleja ilmastokasvatukseen sekä uusia tuttavuuksia opettajien kansainväliseltä kesäleiriltä Hyytiälän järvimaisemissa 5.-7.8.

Helsingin yliopiston tiedekasvatuskeskus ja Ilmakehätieteiden keskus INAR kouluttavat opettajia eri asteilta ja eri puolilta maailmaa Teachers' Climate Change Forum (TCCF) 2019 -kesäleirillä Hyytiälän metsäasemalla elokuussa. Hakuaika leirille on käynnissä 5.5. saakka.

Leirillä tutustutaan kansainvälisesti tunnettuun ja arvostettuun huipputason ilmastotutkimukseen ja tutkijoihin ainutlaatuisessa Suomen järvimaisemassa.

Järjestäjien tavoitteena on lisätä osallistujien tietoja ja taitoja ilmastonmuutoksen käsittelemiseksi pedagogisesti mielekkäästi ja monipuolisista näkökulmista, ja kiinnittää huomiota myös erilaisiin uskomuksiin ja asenteisiin ilmiöön liittyen.

Kesäleiri tarjoaa osallistujille erilaisia hyödyllisiä käytännön vinkkejä, ideoita ja materiaaleja ilmastonmuutoksen toteuttamiseksi omassa opetuksessa. Leiri auttaa opettajia myös löytämään uusia tuttavuuksia kansainvälisen yhteistyön toteuttamiseksi.

Leiri tarjoaa jatkoa parhaillaan käynnissä olevalle Teachers' Climate Change Forum -verkkokurssille.

Kaikki kiinnostuneet opettajat ovat tervetulleita hakemaan osallistujaksi leirille 5.5. mennessä. Hakijoille ilmoitetaan valinnasta toukokuun loppupuolella.

Leirin toteuttamista tukee Magnus Ehrnroothin säätiö.