7.- ja 8.-luokkalaisten alueellinen matematiikkakilpailu 28.2.-11.3.2022

Helsingissä järjestetään yksi neljästä alueellisestä matematiikka­kilpailusta seitsemäs­luokkalaisille.

Matematiikkakilpailuiden tarkoituksena on tarjota haastetta ja kannustaa harrastamaan matematiikkaa. Seitsemäsluokkalaisten kilpailujen lisäksi järjestetään tänä vuonna on myös 8.-luokkalaisten kilpailu, koska poikkeustilanteen vuoksi edellisvuoden kilpailua ei pystytty järjestämään.

Helsingin alueellinen alkukilpailu järjestetään 28.2.-11.3.2022 omissa kouluissa. Alueellisten kilpailujen noin kaksikymmentä parasta kutsutaan korkeakouluilla järjestettävään finaaliin toukokuussa, ja heidät kutsutaan myös jatkovalmennukseen. Muut alueelliset alkukilpailut järjestetää Oulussa, Satakunnassa ja Turussa.

Alkukilpailun tehtävät ovat monivalintatehtäviä. Alkukilpailu järjestetään sähköisesti. Opettajat saavat tehtävät Viope-järjestelmästä, josta koulun tunnuksilla kirjautumalla voi hakea linkin tehtäviin.

Tarkemma ohjeet löytyvät kilpailun sivuilla.

Seuraa Summamutikan facebook-sivuja, jossa virittäydytään 7.- ja 8.- luokkalaisten kilpailuihin tarjoamalla vanhoja tehtäviä joka päivä seuraavan kahden viikon ajan.

Helsingin kilpailu järjestetään yhteistyössä Suomen matemaattisen yhdistyksen valmennusjaoksen, Helsingin yliopiston matematiikan ja tilastotieteen laitoksen, Helsingin yliopiston tiedekasvatuksen sekä MAOL:n kanssa.

Kysymykset kilpailuun liittyen