Ihmisen ravitsemus ja ruokakäyttäytyminen | Maisteriohjelma

Miksi syömme niin kuin syömme?

Mitä ruoalle tapahtuu elimistössä?  Miten ravinto ylläpitää terveyttä? Miten ihmisten ruoankäyttöä tutkitaan? Miten kulttuuri vaikuttaa ruokavalintoihin? Miten ruoasta puhutaan mediassa? Miten ruokakäyttäytymistä muutetaan?

Usean tieteenalan osaamista yhdistävä Ihmisen ravitsemuksen ja ruokakäyttäytymisen maisteriohjelma tarkastelee ihmisen ravitsemusta ja siihen liittyvää käyttäytymistä sekä kansanravitsemuksen ja ravitsemusfysiologian että yhteiskuntatieteiden näkökulmista.

Perustiedot
Opintojen laajuus ja kesto 120 opintopistettä, 2 vuotta
Tutkintotaso Maisteri
Kieli Suomi, Englanti, Ruotsi
Tuition fee per year (only non-EU/EEA citizens) 15 000 EUR
Hakuaika Seuraava haku alkaa vuoden 2024 lopussa.
Ohjelman opetuskieli

Maisteriohjelma on monikielinen. Opetus järjestetään englanniksi. Kurssit ja opinnäytteet on myös mahdollista suorittaa suomeksi tai ruotsiksi (ellei opetuksen kannalta ole syytä edellyttää muuta). Monikielisessä ohjelmassa opiskelijat toimivat osana kansainvälistä opiskelija- ja tutkijayhteisöä.