Alkeishiukkasfysiikka ja astrofysikaaliset tieteet | Maisteriohjelma

Miten päädyimme tänne alkuräjähdyksen jälkeen?

Millaiset luonnon lait hallitsevat alkeishiukkasten maailmassa tai säätelevät aurinkokunnan, tähtien, galaksien ja koko maailmankaikkeuden kehitystä? Tämän ilmiömaailman kvantitatiiviseen ymmärtämiseen keskitytään alkeishiukkasfysiikan ja astrofysikaalisten tieteiden maisteriohjelmassa. Maisteriohjelmassa koulutetaan perustutkimuksen asiantuntijoita. Koulutuksen jälkeen on mahdollista jatkaa tutkijan uralle, mutta opinnoissa saavutettu ammattitaito antaa erinomaiset valmiudet useisiin tehtäviin myös yksityisellä sektorilla.

Alkeishiukkasfysiikan ja astrofysikaalisten tieteiden maisteriohjelmassa on kaksi opintosuuntaa: 1) alkeishiukkasfysiikan ja kosmologian opintosuunta 2) astrofysikaalisten tieteiden opintosuunta.

Perustiedot
Opintojen laajuus ja kesto 120 opintopistettä, 2 vuotta
Tutkintotaso Maisteri
Kieli Suomi, Englanti, Ruotsi
Tuition fee per year (only non-EU/EEA citizens) 15 000 EUR
Hakuaika Seuraava haku alkaa vuoden 2024 lopussa.
Ohjelman opetuskieli

Maisteriohjelma on monikielinen. Opetus järjestetään englanniksi. Kurssit ja opinnäytteet on myös mahdollista suorittaa suomeksi tai ruotsiksi (ellei opetuksen kannalta ole syytä edellyttää muuta). Monikielisessä ohjelmassa opiskelijat toimivat osana kansainvälistä opiskelija- ja tutkijayhteisöä.