Yliopiston tutkijakoulu aloitti - Kirjasto mukana menossa

Helsingin yliopiston tutkijakoulu järjesti 26.9.2023 aloittaville tohtorikoulutettaville tervetuliaistilaisuuden, Welcome to the Doctoral School. Kirjasto oli mukana tapahtumassa omalla ständillään.
Yliopistoon yksi tutkijakoulu

Helsingin yliopiston uusi tutkijakoulu aloitti vuoden 2023 alussa. Yliopistossa on 33 tohtoriohjelmaa, jotka kuuluvat nyt kaikki yhden tutkijakoulun alle.

Tutkijakoulu järjesti 26.9.2023 aloittaville tohtorikoulutettaville yliopiston päärakennuksessa tervetuliaistilaisuuden Welcome to Doctoral School. Tapahtuman avajaistilaisuus oli juhlasalissa, jonka jälkeen tutkijakoululaiset saivat vapaasti tutustua messuosuuden näytteilleasettajiin.

Tunnelma tapahtumassa oli aktiivinen ja energinen. Kiinnostunutta väkeä riitti runsaasti myös kirjaston näyttelypöydän ympärille, jossa oli erityisesti tutkijoille suunnattuja esitteitä kirjaston tarjoamista palveluista esillä.

Kaikki kirjaston tarjoamat koulutukset ovat myös avoimia tutkijakoululaisille. Erityisesti väitöskirjatutkijoille soveltuvia kursseja ovat: