Yliopiston poikkeustila koronavirustilanteessa – kirjastot avoinna toistaiseksi

Helsingin yliopisto kehottaa opiskelijoita etäopiskeluun. Oppimiskeskus Aleksandria suljetaan 16.3. alkaen ainakin 31.5. saakka.

Helsingin yliopisto koronavirustilanteen johtoryhmä on julistanut yliopistolle poikkeustilan.

Poikkeustilaan liittyy määräyksiä, joista on lisätietoa yliopiston julkisilla verkkosivuilla.

Poikkeustilan mukaiset määräykset astuvat voimaan ma 16.3. alkaen, ja ovat voimassa vähintään 31.5.2020 saakka.

E-aineistot apuna etäopiskelussa

Yliopisto kannustaa opiskelijoita suosimaan itseopiskelua ja välttämään avoimia yhteisiä opiskelutiloja.

Kirjaston elektroniset kokoelmat ovat kaikkien yliopistolaisten käytössä etäyhteydellä paikasta riippumatta. Lue lisää e-aineistojen käytöstä.

Kirjastot avoinna toistaiseksi

Kirjaston toimipaikat ovat avoinna toistaiseksi. Meilahden kampuskirjastossa on 16.3. alkaen lyhyempi aukioloaika, sillä Terkko Health Hub suljetaan jo kello 17.

Oppimiskeskus Aleksandria suljetaan kokonaan ma 16.3. alkaen ainakin 31.5. saakka. Kiinteistöön ei pääse myöskään yökäyttöavaimella.

Poikkeustilanteen vaikutuksista kirjaston toimintaan jatkossa tiedotetaan kirjaston verkkosivujen uutisissa ja Twitterissä @HULib-tilillä.

Ohjeita yliopistolaisille

Yliopistolaiset voivat jatkaa töitään tavalliseen tapaan.