Yliopisto turvaa painettujen aineistojen lainaamisen erityisjärjestelyin 18.3. alkaen

Kampuskirjastot Kumpulassa, Meilahdessa ja Viikissä sekä kaikki kirjastojen ja oppimiskeskusten opiskelutilat on kokonaan suljettu ke 18.3. alkaen ainakin 13.4. asti. Kurssikirjojen ja muiden varattujen aineistojen nouto järjestetään yliopistolaisille Kaisa-talosta arkisin klo 8-20 välillä.

Kirjojen noutoalue rajataan Kaisa-talon sisääntulokerrokseen (3. krs) varausten itsepalvelunoutoalueelle. Muu osa Kaisa-taloa on suljettu.

Kirjojen varaaminen

1. Yliopistolaiset voivat tehdä varauksia lainassa oleviin kirjoihin Helkassa normaalisti kirjautumalla omiin tietoihinsa.
  2. Yliopistolaiset voivat tehdä aineistotilauksen myös hyllyssä olevaan kirjaan 18.3. alkaen. Ohjeet päivittyvät verkkosivuillemme.

Lainassa olevia kirjoja voidaan uusia silloinkin, kun uusimiskertojen maksimimäärä on tullut täyteen, ellei kirjaan ole varauksia.

Kirjojen palauttaminen

Kirjoja voi palauttaa Kaisa-talon sekä Kumpulan ja Viikin kampuskirjaston yöpalautusluukkuihin.

Asiakaspalvelu puhelimitse ja chatissa

Kirjastoon voi ottaa yhteyttä puhelimitse.

• Kaisa-talon asiakaspalvelupuhelin päivystää poikkeustilanteessa arkisin 8-20.
  • Kampuskirjastojen asiakaspalvelupuhelimet päivystävät poikkeustilanteessa arkisin 10-13.

Chat kirjaston verkkosivuilla palvelee erityisesti e-aineistojen käyttöön liittyvissä kysymyksissä.