Webinaarisarjasta tukea tutkimuksen datanhallintaan

Helsingin yliopiston Datatuki järjestää 31.3.-11.4.2022 viisiosaisen Research Data Management Advanced -webinaarisarjan, jossa käydään läpi onnistuneen datanhallinnan osa-alueet. Webinaarit on suunnattu erityisesti Suomen Akatemian syyskuun 2021 hakuun osallistuneille tutkijoille, joilla on edessä haun seuraava vaihe.
Research Data Management Advanced 2022

Research Data Management Advanced -webinaarisarjassa käymme läpi tehokkaaseen ja eettisesti kestävään aineistonhallintaan liittyviä teemoja. Viisiosainen webinaarisarja syventää RDM basics -luennoilla käsiteltyjä aihekokonaisuuksia.

Jokainen webinaariosa sisältää 30 minuutin perehdytyksen kuhunkin teemaan sekä 60 minuutin kysymyksiä ja vastauksia -osuuden, jonka aikana osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä Helsingin yliopiston Datatuen asiantuntijoille.

Voit osallistua kaikkiin webinaarisarjan osiin tai vain itsellesi sopiviin. Webinaareihin ei ole ilmoittautumista ja ne ovat englanninkielisiä. Tarkemmat päivämäärät teemoineen, zoom-osoitteen ja salasanat löydät Flamman uutisesta (linkki intranetiin, kirjautuminen vaatii Helsingin yliopiston käyttäjätunnukset). Jos sinulla ei ole yliopiston käyttäjätunnuksia tai jos sinulla on kysyttävää datanhallinnasta, ole yhteydessä: datasupport@helsinki.fi.

Huom! Suomen Akatemian käytäntöjen mukaisesti kaikki hakijat kuvailevat hakuvaiheessa lyhyesti tutkimuksensa aineistonhallintaa. Myönteisen rahoituspäätöksen (kevät 2022) saaneet tutkijat jättävät varsinaisen aineistonhallintasuunnitelman kahdeksan viikon kuluessa rahoituspäätöksestä.