Uusia tietokantoja eri tieteenaloilta

Kirjasto on hankkinut uusia tietokantoja mm. oikeustieteen, liiketalouden, historian, kasvatustieteen ja metsätieteen aloilta.

Kirjasto on hankkinut seuraavia tietokantoja yliopistoyhteisön käyttöön:

Arbeitsrecht Premium

Saksankielisen oikeustieteellisen Beck-online-tietokannan työ- ja sosiaalioikeuden aineistoja sisältävä osio on Helsingin yliopiston käytössä vuoden 2022 ajan. Arbeitsrecht Premium tarjoaa pääsyn laajoihin kommentaariteoksiin, lainsäädäntöön ja oikeuskäytäntöön, kausijulkaisuartikkeleihin ja uutisiin. Palvelun käyttö edellyttää erillisen käyttäjätunnuksen luomista.

ForestBioFacts

Laaja ja helppokäyttöinen 16-teemainen metsätieteellinen oppimisympäristö. Teemat kattavat kaiken puupohjaisista tuotteista ja teknologioista kestävään metsänhoitoon. Palvelun käyttö edellyttää erillisen käyttäjätunnuksen luomisen Helkasta löytyvästä linkistä.

Global Financial Data

Laaja kansainvälinen liiketalouden ja taloustieteen tietokanta, jonka kokoelmat kattavat yli 150 maata.

The Oxford Research Encyclopedia

Vertaisarvioituja digitaalisia tietosanakirjoja, joita alan johtavat tutkijat päivittävät säännöllisesti.