Ukraina-aiheisia kirjoja ja artikkeleita luettavissa

Eri kustantajat ja palveluntarjoajat ovat koostaneet Ukraina-aiheisia sivustoja, jotka sisältävät muun muassa kirjoja, artikkeleita ja uutisia Ukrainan tilanteesta ja maan historiasta.

Brill on koonnut Ukrainan tilannetta koskevaa tutkimusta avoimesti saataville.

De Gruyter tarjoaa pääsyn yli 115 e-kirjaan ja 13 aikakauslehtiin varmistaakseen, että kaikilla, jotka etsivät taustatietoa esimerkiksi Ukrainasta ja konfliktin historiasta on mahdollisuus saada tietoa aiheesta. Lisäksi aineistoa löytyy Euroopan historiasta, kansainvälisistä suhteista slaavilaista kirjallisuutta unohtamatta.

East View on koonnut Ukraina-aiheisia tietolähteitä verkkosivulleen.

H-Ukraina-verkosto edistää tieteellistä keskustelua Ukrainan tutkimuksesta ja historiasta. Tämä verkosto pyrkii asettamaan saataville Ukrainan akateemiseen tutkimukseen liittyvää materiaalia.

Helsingin yliopiston kirjaston, Kansalliskirjaston Slaavilaisen kirjaston ja Aleksanteri-instituutin tarjoama opas Venäjän ja itäisen Euroopan tutkimuksen tiedonlähteisiin.

Blogikirjoitus Ukrainan historiaa käsittelevistä teoksista

Taylor & Francis sivuilla on luettavissa ajankohtaisia artikkeleita Ukrainan tilanteesta.