Tutkimuksen arviointi: Kansallinen bibliometriikkaseminaari 2020

Verkkoseminaarin teema 22.9. on "Julkaisutoiminnan diversiteetin sekä eri tietolähteiden ja menetelmien huomioiminen tutkimuksen arvioinnissa".

Bibliometriikkaseminaari 2020

Aika: Tiistai 22.9.2020, 10:30-14:30
Paikka: Zoom (linkki lähetetään tilaisuuteen ilmoittautuneille)
Kieli: englanti/suomi (jälkimmäinen puolisko)

Katso ohjelma ja ilmoittaudu 18.9. mennessä: https://ssl.eventilla.com/event/xEkBX

Tilaisuuden teemana on tänä vuonna Julkaisutoiminnan diversiteetin sekä eri tietolähteiden ja menetelmien huomioiminen tutkimuksen arvioinnissa.

Opetus- ja kulttuuriministeriön, Suomen yliopistokirjastojen verkosto FUNin, Helsingin yliopiston kirjaston, Suomen Akatemian ja CSC – Tieteen tietotekniikan keskuksen järjestämä seminaari on tarkoitettu kaikille bibliometriikan sekä tutkimuksen arvioinnin, johtamisen ja suunnittelun parissa työskenteleville.

Kutsuttuna puhujana on tänä vuonna Elizabeth Gadd, joka tunnetaan laaja-alaisena ja räväkkänä puhujana. Elizabeth Gadd on julkaisujen ja tutkimuksen arvioinnin johtavia kansainvälisiä asiantuntijoita. Hän vastaa Loughboroughin yliopiston tutkimusjulkaisujen näkyvyyden ja vaikuttavuuden edistämisestä. Tekijänoikeuksista ja tiedeviestinnästä väitellyt Gadd vetää kansainvälisen tutkimuksen tuen verkoston INORMSin tutkimuksen arvioinnin työryhmää.