Turvallisemman tilan periaatteet kirjastoihin: Vastaa kyselyyn tai tule pop up -työpajaan

Kirjasto kutsuu opiskelijoita laatimaan yhdessä Turvallisemman tilan periaatteita kirjaston tarjoamiin oppimisen tiloihin ja tapahtumiin kirjastossa.
Vastaa kyselyyn ja kerro mikä tekee tilasta turvallisemman

Kyselyssä haluamme selvittää mitkä ovat juuri sinun mielestäsi tärkeimpiä turvallista tilaa rakentavia periaatteita julkisissa tiloissa kuten kirjastossa.

Vastaaminen vie vain 5 minuuttia. Voit vastata anonyymisti. Vastauksia käsittelee vain kirjaston vastuullisuusryhmä luottamuksella.

Verkkokysely kirjaston asiakkaille on avoinna 18.9.-2.10.2023

Piipahda työpajaan kirjastossa kampuksilla

Turvallisemman tilan teemasta on tarjolla myös pop-up-työpajoja kaikilla kampuksilla.

Voit piipahtaa työpajaan muutamaksi minuutiksi ja jakaa ajatuksiasi siitä, mitkä asiat tekisivät kirjastosta sinulle turvallisemman tilan.

Työpajoja järjestetään seuraavasti:

Torstaina 21.9. klo 13-15

• Kaisa-talossa, Fabianinkatu 30

• Viikin kampuskirjastossa, Viikinkaari 11

Maanantaina 25.9. klo 13-15

• Meilahden kampuskirjastossa, Haartmaninkatu 4

Tiistaina 26.9. klo 13-15

• Kumpulan kampuskirjastossa, Physicum, Gustav Hällströminkatu  2

• Kaisa-talossa, Fabianinkatu 30

Palkkioksi osallistumisesta työpajaan saat halutessasi kirjaston haalarimerkin, jota et voi ostaa mistään muualta.

Turvallisempaa tilaa kaikille

Turvallisemman tilan periaatteilla ja toimintatavoilla pyritään luomaan psyykkinen ja fyysinen tila, jossa kaikki pyrkivät omalla toiminnallaan rakentamaan yhdenvertaista, kunnioittavaa ja avointa ilmapiiriä ja keskustelua. Sanavalinta ”turvallisempi” sanan ”turvallinen” sijasta viittaa siihen, ettei täysin turvallista tilaa pystytä koskaan luomaan ja lupaamaan.

Kirjaston turvallisemman tilan periaatteiden laatiminen on osa yliopiston vastuullisen vuorovaikutuksen teemavuotta.