Tule tutustumaan oikeustieteen tiedonlähteisiin ja opi käyttämään CC-lisenssejä

Kirjaston asiantuntijat esittelevät Ohjauskulmassa 13.2. oikeustieteen tiedonlähteitä sekä 27.2. avoimien verkkoaineistojen jatkokäyttöön liittyviä ehtoja ja lisenssejä.

Tiedonlähteet tutuksi: Oikeustiede

Torstaina 13.2.2020 klo 12-14

Etsitkö säädöksiä, oikeustapauksia tai artikkeleita? Kirjaston asiantuntijat ovat koonneet oikeustieteen oppaita tiedonhankinnan tarpeisiin. Esittelemme näitä oppaita ja oikeustieteen tietokantoja (esim. Westlaw ja HeinOnline), Kaisa-talon Ohjauskulmassa. Tule kuulemaan hyviä vinkkejä esimerkiksi opinnäytetyösi aineistojen etsimiseen!

Avoi­mek­si!

Torstaina 27.2.2020 klo 12-14

Teema: Miten ja millaisin ehdoin avoimia aineistoja saa jakaa tai muokata? Opi käyttämään CC-lisenssejä.

Avoimeksi! –teemasarjassa kirjaston asiantuntijat esittelevät avointa ja vastuullista tiedettä eri näkökulmista. Saat eväitä avoimien tutkimusjulkaisujen ja avoimen datan hyödyntämiseen. Opit myös toteuttamaan avoimuutta omissa opinnoissasi tai työssäsi.

Kullakin kerralla on rajattu aihe, jonka kautta avointa tiedettä käsitellään. Voit silti aina tulla kyselemään ja keskustelemaan mistä tahansa aiheeseen liittyvästä asiasta.

Ohjauskulman koko kevätlukukauden aikataulun löydät Opiskelijan ohjeista.

Kaisa-talon Ohjauskulma

Ohjauskulma sijaitsee Kaisa-talon 3. kerroksesta Fabianinkadun puoleisista ovista sisään tultaessa oikealla puolella.

Ohjauskulmassa järjestetään opiskelijoiden opintojen sujumiseen ja hyvinvointiin liittyvää erilaista matalan kynnyksen toimintaa.

Kirjaston tapahtumia järjestetään pääasiassa torstaisin. Säännöllisesti tarjotaan esimerkiksi tukea opinnäyteprosessiin sekä erilaisiin tiedonlähteisiin ja tiedonhakuun liittyvää neuvontaa.

Lue, lepää, tapaa ystäviä - kun Ohjauskulmassa ei ole järjestettyä toimintaa se on opiskelijoiden vapaassa käytössä.